zaterdag 3 juli 2010

Verstand van zaken

( bericht van 2 juli ) POS 14:30UTC 39.42N 44.22W. ALLES OK. MOOI WEER, NIET ZOVEEL WIND MEER. HUP HOLLAND!

Ze zijn op de hoogte van onze winst, zelf Kees heeft een dansje gemaakt is ons door passerende schepen gemeld.

Maar het gemiddeld 4,3 mijl per uur , tja en als je 7,6 gewend was gedurende de laatste dagen...

Verstand van zaken...

dus na het dit is um, is er wel en en ander in gang gezet.

Hallo Ruud,
Ken jij iemand met verstand van zaken in het NO van de VS om deze boot eens te bekijken?

Ik heb mijn spinneweb uitgezet.
Je hoort als ik reactie heb.
Heb jij een boot met dubbele ingang al eens van dichtbij bekeken ??
Ik weet niet of er een vergelijkbaar schip in Nederland ligt, misschien een in Breskens.
Jan, kun jij eens kijken.
Maar een pracht schip, maar is IJsselmeer niet een beetje klein er voor ??
Je hoor van me als er reactie is.
Ruud
Bedankt alvast. Ik had Jan dezelfde vraag al gesteld, maar nog geen antwoord gehad.
IJsselmeer is misschien klein, maar wel goed om te beginnen. Verder moet ik ook naar de reistijd kijken. Twee uur rijden voor je bij een boot bent, is gewoon te ver. En vanuit Lemmer zit je ook vrij snel op zee. Vandaar. Maar zover is het nog lang niet. Eerst maar eens kijken of we verder komen.

Heren,
Ik heb nog een alternatief gevonden. Is wel wat duurder, maar ligt dichterbij. Is van een Nederlander.

Aan de steiger waar de mijne ligt liggen 3 Swans.
2 met een enkele ingang en 1 met een dubbele.
Ik schat dat er 2 45+ voeters zijn en er 1 een 40 voeter is. 1 van de 45+ voeters is met dubbele ingang.
Beide grote Swans zijn beauties
Jan

Gerrit, met een snelle blik: Dat ding heeft een hefkiel. Heeft z'n voordelen, voor het IJsselmeer en scharrelen langs de kust, maar ook zijn nadelen; onderhoud, kwetsbaarheid e.d.

Instrumentaria is redelijk verouderd. B&G was wel je van het.
Zeilen zijn een mix van jong en oud. Het setje op de foto staat er mooi strak op.
Ik heb trouwens nooit geweten dat een teakdek overhauled kon worden. Lijkt mij een mooi woord voor (gedeeltelijk) nieuwe naden en de rest opgeschuurd. Overigens een goeie methode voor echte dikke teak dekken

Motoruren in 2006??? We leven eind 2009. Is er 3 jaar niet mee gevaren of is de urenteller kapot? In die area staan wel meer vraagtekens alsof er een stuk historie ontbreekt. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden, zeker gezien "he has no time to sail" dat er de afgelopen jaren niets mee of aangedaan is. Gunstig voor de prijs!
Gaat dat nou gepaart met koorts, die besmetting met het Swan virus??
Groetjes Jan

Koorts valt wel mee. Volgens mijn vrouw ben ik nog niet aan het ijlen! :-)

Guido ( Beekman) heeft een en ander bekeken op basis van foto’s ed.
Komt tot de conclusie ga eerst op Frankrijk focussen.
Maak eventueel een spreadsheet in de trend van :
Motor nieuw oud
Zeilen oud nieuw
Enzovoorts om ze goed naast elkaar te leggen.
Bij Frankrijk ligt survey transport ed ook allemaal simpeler.
Beide schepen hebben plussen en minnen kwa kost drivers zoals teakdek, motor staand want en zeilen.
Moeten we even goed naast elkaar leggen.
Maak jij een dergelijke spreadsheet of zal ik er een maken vanavond morgen als ik er een gaatje voor vindt.
IN USA is moeilijk om onafhankelijke surveyor te vonden maar hij heeft ook wel vertrouwen in de broker.
In Frankrijk kan hij een bevriende relatie vragen er een blik op te werpen voor een 1e indruk.
Denk dat de combinatie met jou herfst vakantie geen slechte is.

Dus de herfstvakantie werd een rondje Italiƫ en Frankrijk om boten te bekijken.

Maar het hart lag al in de USA, en daar doe je weinig aan..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Waar zijn we?

Read more at http://www.marinetraffic.com/en/p/embed-map#Sok9mAq4KbYWFDW0.99

Het weer in Bristol