woensdag 7 juli 2010

Land in zicht en eerste beelden vanaf de Mandate

1400 UTC positie: 39.00'.8N 030.35'.6W
We zijn Flores inmiddels gepasseerd. Goed om weer eens land te zien. Nog een etmaal varen en dan kunnen we weer voet aan land zetten. De laatste dagen zijn een oefening in geduld. Vrijwel geen wind, alleen maar motoren of motorzeilen.
Kees heeft de schroef geinspecteerd (toch handig zo'n ex marinier aan boord). P-bracket zit geen speling op, stand schroefbladen lijkt OK. Wel zit er aangroei op de schroef en schroefas. Misschien is dat de boosdoener. Kees heeft er zelfs een filmpje van gemaakt. In Horta zien we verder.
Overigens gaan we niet eerder uit Horta vertrekken dan nĂ¡ de WK-finale! Misschien wel Nederland-Duitsland! Dat zou toch wat zijn!
Groeten vanaf de Mandate,
Gerrit, Ankie, Laan en Kees.

7 juli 10.30 een sms
Land in zicht! We zijn nu bij t 1 ste eiland. Eventjes bereik. Want 140 nm tussen Horta. Geweldige trip, redelijk wat kapot gegaan en veel te vertellen...dikke zoen Laan

Goed, jullie weten nu het traject zoals ik en een aantal met mij het beleefd en ervaren hebben van de aankoop van de Mandate, ik ruim even het veld voor de verhalen van de big 4, die straks verder gaan als big 5.

Na hun vertrek uit Horta zal ik de draad weer op pakken met de gebeurtenissen van aankoop tot vertrek uit Newport. Wie input heeft ik hou me aanbevolen.

Laan, Ankie, Gerrit en Kees pakken jullie het estafette stokje maar weer op.

1 opmerking:

  1. Vanuit een hotel in Rio de Janeiro het volgende oude zeemans gezegde:
    Al ziet men kerk en toren staan de reis is nog niet gedaan.
    Desondanks wil ik jullie alvast feliciteren met deze nautical-mile-pole.
    Kijk uit naar jullie verhalen en fotos.

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen

Waar zijn we?

Read more at http://www.marinetraffic.com/en/p/embed-map#Sok9mAq4KbYWFDW0.99

Het weer in Bristol