dinsdag 6 juli 2010

Dus moet ik er even naar toe...en een kogel door de kerk


14U UTC 39.24N 33.06W ALLES OK. WIND OP DE KOP, MOTEREN DUS

Dat ze motoren betekent dat ze diesel genoeg hebben, nog 221 mijl te gaan, vandaag 126 afgelegd.

Dit is de schroef waar het omgaat. Tijdens de keuring geen enkel probleem, vermoeden is dat er iets zit cq heeft gezeten. Ze zijn er niet meer op terug gekomen in hun berichtgeving.

Maar de kwartiermakers zijn onderweg naar Horta.

Dus moet ik er even naar toe

Dat was de laatste status. en om nog een beetje te helpen mailde ik:


Gerrit,
Ik las in Yachting Montly dat de tweede hands boten in Engeland haast op zijn door de koers van het pond.
Idee om nu in Uk te kopen.

en de reactie:

Je zit me toch niet op te jutten, hè? :-)
We gaan volgende week eerst die boot in Zuid-Frankrijk eens bekijken. De Gioconda met het kielmidzwaard. Kijken of dat wat is. Ik heb Guido vandaag ook nog gebeld.
Ik denk dat het beter is eerst de Europese boten maar eens te bekijken voor we afreizen naar Amerika.


en dan uit een andere hoek een bericht op 26 oktober.:


TER INFORMATIE
Dag Ruud,

Inmiddels al weer een tijdje in gesprek met Gerrit.
Zoals er nu naar uit ziet gaan we samen naar Newport voor de Swan 47 waarvan je mij info hebt toegezonden.

Met vriendelijke groet,

Guido Beekmann


Dus toch een reisje en om kort te schetsen wat daar gebeurde citeer ik even:


Via de email vroeg Gerrit mijn mening over een tweetal Swan’s 47 en 48 ‘ uit de jaren zeventig.
In principe is de romp met z’n constructies ijzersterk. Het zijn de toebehoren die wel eens aan vervanging toe zijn, gaf ik als opmerking.
Gerrit vroeg aan mij of ik ook in de VS aankoopkeuring deed. Maar natuurlijk, kan dat Gerrit!
Ineens zat ik met Gerrit op de Mandate die hoog en droog op de kant stond te Newport, Rhode Island.
Na een paar stukken plamuur van de skeg met de hamer los geslagen te hebben en door de bilge gekropen, vroeg Gerrit mij strak in de ogen kijkende;
Als jij nu eens zo’n Swan zou willen kopen zou je deze dan kopen? Mijn antwoord was kort en krachtig; Ja!
Maar ik ben nog niet helemaal klaar met mijn inspectie zei ik er nog achteraan. Later hoorde ik van Gerrit dat hij genoeg wist en los van de zakelijke dingen zijn keuze was gemaakt!!
Aan het einde van de dag gingen we met de makelaar de Genua 1 bekijken die in de kelder van de Jachtclub lag.
Naar de zak te hebben open gerist, kwam een sompige lucht van verstikking onze neus binnen. Een oud stinkend gedelamineerd nat opgeborgen voor zeil lag voor ons!
Hebben jullie nog meer zeilen hier? Gelukkig niet en lag de rest van de zeilen keurig gedroogd en bij de eigenaar thuis!

Dus eigenlijk was het besluit al genomen, maar dat wisten wij nog niet.

Op 6 november 2009 was Gerrit op bezoek op onze open dagen.

Jan, Gerrit en ik hebben een goed gesprek gehad aan boord van de Gipsy, onderwerp Mandate. Voors , tegens wat moet je bieden, wel of niet doen. Verhalen over de eigenaar, kortom te veel om hier op te noemen.

Op een bepaald moment kijk ik Gerrit aan en zeg, Je hebt een boot gekocht, Jan weet het, ik weet het de verkoper weet het, zou wel leuk zijn als jij het ook zou weten. De reactie Tja, dat is misschien wel zo.

Tot 14 november het volgende bericht per SMS:

De kogel is door de kerk we hebben de Swan 47 Mandate gekocht


Reply
Gefeliciteerd zoals ik vorige week ze jan weet het ik weet het en nu jij ook succes we bellen of mailen en nemen er een oorlam op.
Naam blijft zo ?


Ja Twee betekenissen


Maar goed hij lag wel in Amerika, dus tijdens het verblijf op Horta van de Mandate, ga ik verder met informatie verzamelen over van aankoop tot vertrek. ( Input welkom )


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Waar zijn we?

Read more at http://www.marinetraffic.com/en/p/embed-map#Sok9mAq4KbYWFDW0.99

Het weer in Bristol