woensdag 30 juni 2010

Over de 1e helft....


POS 1130 UTC 40.04N 49.47W. ALLES OK. 5-6 BFT, ZW

In rechte lijn hebben ze nu 990 mijl afgelegd, en in rechte lijn hebben ze nog 970 mijl te gaan. Over de helft dus.

Ziet er trouwens wel gek uit zo'n boot zonder kajuit...

Dat stond gisteren ergens in de tekst, nu heeft Mandate ook niet veel opbouw en een slanke lijn, maar toen ik vanmorgen mijn inbox openden stond deze te stomen...met de volgende foto van Bolle Bas:

maar goed , over deze boot wilde ik het toch ook hebben vandaag.

Na wat heen en weer gemail met Jan Dommanschet, was de afspraak gemaakt.

De laatste reactie van Jan was: "O ja, waarschuwing vooraf............... daarna koop je geen Waarschip meer. Khoorutwel.

We hebben met Gerrit en zijn zwager 2 dagen gezeild op de Westerschelde met deze boot.
Tja en toen was de liefde voor een klassieke schoonheid geboren.

Met Makelaar Joppe aan de gang:

Zoals afgesproken met mijn vader vindt u in de bijlage de inventarislijsten met foto's van de volgende drie Standfast 40P's:
- Atlantis, ligplaats Nieuwpoort
- Bastet, ligplaats Zierikzee (in loods)
- Sandettie, ligplaats Hellevoetsluis

Maar dat werd het ook niet:

Bij het gros van de advertenties staat de stahoogte niet vermeld, zodat je het elke keer zelf moet checken. Het verhaal met de Standfast 40p was toch wel een teleurstelling. Je jakkert half Nederland af, je stapt de boot binnen en je weet het al.
Maar goed, ik zal het nog een keer voor mezelf op een rijtje zetten.

en dat rijtje is er gekomen.

Nog even mijn eisen op een rijtje:
- stahoogte 2 m
- snel schip dat toch wel met wat wind 7 of 8 knopen moet kunnen halen
(ik moet jullie toch wel bij kunnen houden ;-))
- zeewaardig
- net interieur bij voorkeur met twee achterhutten
- goede "looks"
Zo'n beetje wat jullie ook hebben, maar dan met meer stahoogte

Dan had ik ook nog een schip in de aanbieding .

Dit was de speciale die ik in de aanbieding heb. Centurion 47

Maar de reactie daarop was:

P.s.: Een Trintella 42 schijnt ook veel stahoogte te hebben. Is dat een goed zeilende boot?

Maar in plaats van nog een rondje Nederland leek het ons een beter idee om alle boten bij elkaar te gaan bekijken dus op naar...

Morgen ga ik naar de HISWA. De middag lijkt het redelijk weer te zijn, wel veel wind.
Ik vond nog een boot op het internet: :-)
http://www.yachtworld.fr/bateaux/1978/Nautor-Swan-Aft-Cockpit-2035253/country.ilesviergesbritanniques
Is zo'n Swan wat? Eventueel een kleinere?

Mijn reactie daarop:
Er staat hier ook een Swan 41 te koopeindvan de kade links verder ligt er een dehler 39 kun je even meten spreek je daarna gaverder kijken nu
PS swan=bentley

Met hier bedoelde ik de HISWA , en in al onze gesprekken die we tussen door hebben gehad, gebruik ik vaak de vergelijking met auto's. Zeg maar van Trabant via VW en BWM , tja naar Bentley.
de reactie :

Morgen ga ik die Swan 41 bekijken. Als je tijd hebt, mag je hem (haar?) ook wel effe bekijken.

En dan is het eigenlijk gebeurd met alle andere schepen, de keuze gaat steeds meer richting de Swan.

En dan houdt het Swan-verhaal me ook nog aardig bezig. Die 41 heb ik bekeken in IJmuiden. Fantastische boot, helemaal mijn smaak! Maar stahoogte te gering. Ik heb de verkoper nog gesproken en die gaf aan wel eens wat op zoek te gaan. Hij kwam aanzetten met een Swan 51 voor 15,5 m en diepgang 2,7m. Dat vind ik te groot en te diep.
Zelf ben ik natuurlijk ook nog wat gaan zoeken op internet en kwam ik de volgende tegen die mij wel wat lijken. Uiteraard allemaal in een duidelijk hogere prijsklasse, maar als ik dat vergelijk met die Victoire of Dufour, scheelt het helemaal niet veel. Maar ja, ze liggen allemaal ver weg. Pffffff.
http://nl.boats.com/boat-details/Nautor-Swan-44.104-Mark-1/19290341
http://nl.boats.com/boat-details/Nautor-Ron-Holland-44-%28swan-414%29/14834931
http://nl.boats.com/boat-details/Nautor-Swan-Sparkman-%26-Stephens--44-039/20345521
http://nl.boats.com/boat-details/Nautor-Swan-46-001/21028241
http://nl.boats.com/boat-details/Nautor-Swan-46-Centerboard/19851871
http://nl.boats.com/boat-details/Nautor-Swan-Aft-Cockpit/20352531
http://nl.boats.com/boat-details/Nautor-Swan-47-Mk-Ii/20964651
Kunnen jullie mij nog wat adviseren hierin? ;-)
Ik ga sowieso nog wat achter die Swan's aan.

Die dag, 6 september, is het begin van de Swan dans, met vergelijkingen, tabellen en punten geven...
En deze Swans lagen allemaal in Europa.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Waar zijn we?

Read more at http://www.marinetraffic.com/en/p/embed-map#Sok9mAq4KbYWFDW0.99

Het weer in Bristol