zaterdag 26 juni 2010

Wachten op Wind en hoe het begon.


POS 14:00UTC 39.527N 62.493. ALLES OK. GOED OPGESCHOTEN. LIGGEN NU STIL, TE WACHTEN OP WIND.

Dat kan wel kloppen ongeveer. Is goed voor het moreel, de onderlinge gesprekken, kijken naar de rimpels op het water en afwachten. Wind kun je toch niet maken. Kan tot dinsdag duren, of iemand beter idee.

Maar hoe het begon..

In juni 2008 viel er een blad door de brievenbus. Stond een leuk verhaal in over Weer en Waarschip 570.
De afsluitende tekst van dat artikel was als volgt:

Ambities ? "Ik wil best een keer flink de zee op, hoor. Dat lijkt me hrtstikke leuk, maar dan wil ik het wel goed voorbereiden. Ik zal niet zeggen: omdat ik wel eens de Fluessen ben over geweest, moeten we ook naar Ijsland kunnen."

Dat artikel heb ik bewaard en heb als Waarschipper en Zeezeilschool eigenaar contact gezocht met Gerrit. Wij wilden iets over het weer weten en hij iets over zeezeilen.... Nou dat kon.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Waar zijn we?

Read more at http://www.marinetraffic.com/en/p/embed-map#Sok9mAq4KbYWFDW0.99

Het weer in Bristol